Betingelser forbrugerkøb

Betingelser forbrugerkøb

Disse Handelsbetingelser gælder alene for forbrugerkøb.

Fortrydelsesret som forbruger

Som forbruger, har du 14 dages fortrydelsesret ved køb foretaget online i internetforretningen (onlinebutikken) repti-netbutik.dk (ejet af Repti International v/Nicklas M. Erichsen). Din fortrydelsesret er gældende indenfor fortrydelsesfristen, som udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer eller produkter. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men varerne leveres enkeltvist, så løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare, såfremt modtageradressen er den samme for hele købet. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Vi har gjort det nemt, såfremt du fortryder dit køb. Udfyld blot onlinefortrydelsesskema. Så kan du bruge tiden på dine dyr og samtidig spare miljøet for brug af unødige ressourcer til papir. Kundeservice er også behjælpelig. Skriv eller ring og fortæl at du vil fortryde dit køb. Herefter hjælper vi dig videre. Bemærk, at du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Fortrydelse af en del af købet. Hvis du har købt flere varer eller produkter, så har du mulighed for at sende én eller flere af disse retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Sådan returnerer du dit (fortrudte) køb Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at returnere varen. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Terrarier og akvarier, udgifter forbundet med returnering af disse varetyper og varianter forventes højst at beløbe sig til 1.000 Kr. Køb af produkter, varetyper eller varianter, under denne aftale, kan ikke fortrydes, såfremt der tale om, levende insekter, foderdyr samt frostfoder, tørfoder samt foder på dåse, hvis emballagen er brudt eller denne har været udsat for anden påvirkning, der har beskadiget varen eller produktet, herefter er usælgelig. Varetyper, som må antages at blive forringet eller fordærvet ved uautoriseret transport, herunder alle typer foderdyr og varianter heraf. Køb af varer, varetyper eller varianter, som af sundhedsbeskyttelses eller hygiejne årsager ikke er egnede til returnering, og hvor forseglingen er brudt efter endt levering. Enhver er erstatningspligtig for eventuel forringelse af varens eller produktets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå funktionaliteten i henhold til medfølgende brugermanual. Du må og bør kontrollere varen og funktionalitet, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er taget i egentlig brug, udover det beskrevne, betragter vi som udgangspunkt varen eller produktet som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, alt afhængig af varen eller produktets (skønnet) handelsværdi. Det forventes, at du sender vare og produkter retur i original emballage, dog kun svarende til samme emballage som ved modtagelse af din pakke. Hvis den originale emballage mangler ved returneringen, kan det muligvis medføre værdiforringelse af varen eller produktets handelsværdi.

Tilbagebetaling Hvis du fortryder køb under overholdelse af denne aftales betingelser, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækkes det beløb, som du skønsmæssigt hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste leveringsform for standardlevering), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde bestilling, såfremt du har afsendt pakken og vi har modtaget denne. Tilbageførsel af købsbeløbet sker til den konto, som anvendt ved købet. Bemærk, vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Reklamationsret Købelovens bestemmelser vedrørende mangler. Når du som dansk forbruger foretager køb i vores netbutik, så har du to års reklamationsret. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen eller produkterne skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Persondatapolitik Ved køb har vi brug for dit navn, din adresse, dit telefonnummer og E-mail. Således vi kan leverer dit køb med hjælp fra det fragtfirma du har valgt. Vi registrerer og videregiver kun dine dine personlige oplysninger, sådan køb, betaling og levering kan gennemføres i overenstemmelse med dine ønsker og valg. De personlige oplysninger, som vi er forpligtet til at gemme og opbevarer vil blive opbevaret i fem år, herefter slettes de. Som registreret kunde på repti-netbutik.dk ejet af Repti International v/Nicklas M. Erichsen, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Derudover har du ret til at få oplysninger slette, der ikke er nødvendige at opbevare for at overholde dansk lov. Abonnement på levende foderinsekter Sendes som udgangspunkt på tirsdage. Ved forsinkelse eller ekstreme vejrmæssige forhold, der umuliggøre forsvarlig transport eller at insekterne ikke er ankommet planmæssigt, sker levering hurtigst muligt. Du vil altid modtage direkte besked herom. Du har mulighed selv at vælge, om du ønsker foderinsekter hver uge, hver 14 dag, hver 3 uge, eller 1 gang om måneden. Alt efter dine ønsker og behov for foderinsekter. Som en del af dit abonnement på levende foderinsekter, sker levering med heatpack og coolpack uden beregning, når det er nødvendigt. Såfremt at minusgraderne er så ekstreme at vi i samarbejde med leverandøren af kvalitetsmæssige og dyreetiske årsager vurderer at transporten ikke kan gennemføres forsvarligt for foderinsekterne, vil du blive kontaktet. Vi gennemfører først betalingen, når vi har afsendt. I den forbindelse, vil du modtage en E-mail, som bekræftelse på dine foderinsekter er på vej. Herefter vil du modtage en E-mail og sms fra det autoriserede fragtselskab, der varetager transportopgaven med forsendelsesnr. og samt tracking nr. Såfremt du i løbet af abonnementsperioden får nyt betalingskort, er det vigtigt at du giver os besked om det. Så du kan skifte dine kort oplysninger. Som ved almindelige køb i vores webshop, så gemmer vi aldrig dine kortoplysninger. Det gælder for alle køb og abonnementsbetalinger. Der tages forbehold for skrivefejl, tastefejl eller stavefejl på alt tekst, både kampagnemateriale samt varetekster/produkttekster, specifikationer, billeder mv. virksomheden kan ikke holdes ansvarlig herfor.